Säljare

  • Handicare
  • Gothenburg
  • Publicerad: 12 juni, 2019
  • Fulltid

Handicare söker en säljare till det svenska säljteamet

Handicare AB är del av Handicare Group, ett internationellt svenskägt bolag med en omsättning på ca 3 miljarder SEK och med säte i Stockholm. Vi tillverkar och marknadsför medicintekniska förflyttningshjälpmedel som gör vardagen enklare för både vårdgivare och brukare. Vår slogan är ”Making everyday life easier”. Läs mer om oss på webben www.handicare.se.

Som säljare i Handicare blir du en del av ett engagerat team som brinner för Handicares produkter och kunder, och möjligheten att med sin kunskap hjälpa människor till en bättre vardag. Du ansvarar för att vårda dina befintliga och nya kunder främst genom kundbesök. Uppföljningar sker ofta via mail och telefon samt att det åligger säljaren att deltaga vid uppföljnings- samt avtalsmöten.

Du har en klinisk bakgrund inom hälso- och sjukvård, gärna som Leg Arbetsterapeut eller Leg Fysioterapeut eller likvärdig paramedicinsk kompetens, alternativt en längre erfarenhet av att ha arbetat som säljare gentemot den offentliga sektorn och behärskar den kultur och det fackspråk som används där. Vi tänker oss att Du bor i Göteborg eller någonstans i västra Sverige men även annan bostadsort inom distriktet är möjligt. Din säljregion innefattar Västra Götalandsregionen, Jönköpings län, Östergötland, Värmland och Örebro.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

  • Genomföra produktvisningar på exempelvis hjälpmedelscentraler, sjukhus och vårdboenden
  • Genomföra utbildningar och seminarier
  • Ansvara för att avtal efterlevs i det egna distriktet och eller ansvarsområdet
  • Deltaga, och till viss del, planera mässor
  • Ta hand om kundklagomål och informera detta till organisationen
  • Tillse att försäljningsbudget uppnås i det egna distriktet
  • Hantera kunder och dokumentation rörande kunder i CRM Dynamics
  • Deltaga vid internutbildningar och säljmöten
  • Skriva rapporter till KAM

Vi söker dig som:

  • Har ett stort intresse av medicintekniska produkter samt drivs av att sälja och ge kunder förstklassig service
  • Har en bakgrund inom hälso- och sjukvård eller har en längre erfarenhet av arbete som säljare gentemot den offentliga sektorn
  • Drivs av ett högt tempo och att jobba mot en egen budget
  • Förmåga att uttala dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
  • Är social och har en god förmåga att skapa relationer
  • Har en förmåga att tala inför publik
  • Är ansvarstagande, självgående och bra på att planera samt strukturera ditt arbete

Tjänsten kräver att du som söker har som minimum B-körkort då den innefattar en hel del resande i distriktet och övernattningar.

Ansökan:
Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt dock senast den 24 juni. Urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsterna kontakta Katarina Wanderyz, rekryteringskonsult, på telefon

0738 – 55 44 51

Välkommen med din ansökan som mailas till katarina.wanderydz@moveup.se

Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ansvarig rekryterare

Katarina Wanderydz

Katarina Wanderydz

katarina.wanderydz@moveup.se
+46 (0)738-55 44 51

moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

barnsupporter-foretag-2019_marke

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn