Uppdrag tillsatt

RA/QA Manager

  • Abigo AB
  • Gothenburg
  • Publicerad: 16 november, 2018
  • Fulltid

Dina arbetsuppgifter

I rollen som RA/QA Manager inom läkemedel har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att gällande regelverk avseende företagets produkter och relaterade processer följs. Du åstadkommer detta genom att upprätta, genomföra, underhålla samt följa upp nödvändiga regulatoriska och kvalitetssäkrande procedurer. Du planerar och styr arbetet inom RA/QA i enlighet med företagets övriga verksamhet och budget. I rollen fungerar du som företagets kontaktperson mot myndigheter i frågor rörande regelverk och säkerhet avseende företagets läkemedel.

 

Ansvarsområden:

  • upprätta och sammanställa registreringsdokumentation; nya ansökningar, variationer, förnyelser
  • handlägga biverkningsrapporter och reklamationer
  • agera som projektledare och regulatorisk expert inom produktutveckling
  • handlägga kvalitetsarbete (PQR, granskning av produktionsdokumentation, m.m)
  • daglig kontakt med kontraktstillverkare i Sverige och internationellt

Din bakgrund

Vi söker dig som har farmaceutisk eller motsvarande naturvetenskaplig utbildning med erfarenhet av att arbeta inom Regulatory Affairs, gärna på moderbolagsnivå. Du har arbetat inom främst läkemedelsindustrin där även erfarenhet från den medicintekniska industrin är ett stort plus. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.

Du stimuleras av utmaningar och ansvar och är inte rädd för att ta beslut i strävan att förbättra, utveckla och effektivisera verksamheten. Du bör vara intresserad av att arbeta i en mindre organisation med prestigelös atmosfär där beslutsvägarna är korta och där man förväntas vara flexibel i sin roll för att kunna hjälpa till där behov finns. Tjänsten kräver att du är lösningsorienterad samt att du påvisar ett stort engagemang för företaget och arbetsuppgifterna. För att lyckas i rollen behöver du också vara initiativtagande, självgående och kunna driva saker i mål inom givna tidsramar på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder

En spännande och omväxlande tjänst med internationella kontakter på ett företag i framkant inom sin bransch. Vår företagskultur präglas av en familjär stämning med stark entreprenörsanda, där samarbete och utveckling uppmuntras. Du kommer ha ett stort eget ansvar och även stora möjligheter att vara med och påverka.


Mer om tjänsten

I denna rekrytering samarbetar Abigo AB med Moveup Consulting AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Wanderydz på telefon: 0738 – 55 44 51 eller katarina.wanderydz@moveup.se

Du är välkommen att skicka in din ansökan till katarina.wanderydz@moveup.se senast den 17/12.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

bcf-vanforetag-logo-trans
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn