Produktspecialist

KEBOMED är ett europeiskt bolag, som marknadsför och distribuerar medicinteknisk utrustning till sjukvårdsinrättningar i Europa. Företaget grundades 2004 som självständigt bolag men har varit verksamma sedan 1995 som en division i KEBO CARE.  KEBOMED Europe har ca 85 st medarbetare som arbetar utifrån gemensamma värderingar gällande ansvar, engagemang, professionalism och trovärdighet.
Våra produktspecialister och produktchefer är specialiserade inom respektive område för att på bästa sätt kunna erbjuda kompetent rådgivning till våra kunder. Den produktportfölj KEBOMED erbjuder har ett brett utbud av kirurgiskutrustning, implantat, apparater, instrument och engångsprodukter från leverantörer i hela världen.

Vi söker en Produktspecialist som har ett stort intresse för försäljning och affärsutveckling. Som Produktspecialist har du ett ansvar för försäljningen inom ditt distrikt. Tjänsten innebär att säkerställa, utveckla och driva befintliga affärer främst inom operation och urologi. Målgruppen är främst operationssjuksköterskor, läkare, beställningsansvariga på operationsavdelningar, inköpare och annan personal som använder produkterna. Du kommer ingå i vårt svenska säljteam där övriga produktspecialister är placerade runt om i Sverige. Du har ditt kontor hemma men är främst ute hos kunder i ditt distrikt. Distriktet omfattar större sjukhus i Sverige. Vissa resor utanför Sverige kan förekomma. Huvudkontoret är placerat i Upplands Väsby. Du rapporterar till VD Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Finna och bearbeta nya kunder samt utveckla och behålla befintliga kunder i syfte att uppnå försäljningsmål och budget
  • Genomföra tester och utvärderingar av produkter
  • Förbereda inför och vara delaktig under upphandlingar
  • Planera, genomföra samt utvärdera aktivitetsplan för distriktet
  • Vara med och planera inför samt delta på seminarier, mässor och utställningar

Din bakgrund och profil

För att kunna trivas på jobbet måste du tycka om och klara av att arbeta självständigt och målinriktat. Du har ett starkt eget driv men är samtidigt en teamspelare. Din förmåga att skapa kontakt med nya människor och samtidigt bygga långvariga relationer är en given faktor för att lyckas. Ett starkt önskemål är att du har några års dokumenterad framgångsrik säljerfarenhet, gärna inom medicinteknik. Att du har ett intresse för teknik och apparatur är en fördel. Vi ser gärna att du är/har arbetat som sjuksköterska inom operationsverksamhet eller har annan relevant vårderfarenhet. Detta är dock inte ett krav.

Goda kunskaper i engelska är en förutsättning då mycket av utbildningen ges på engelska. Erfarenhet av att arbeta med CRM system och Office paketet. Körkort är ett krav. Lämplig bostadsort är Stockholm, Göteborg eller Malmö. Om du tycker att tjänsten låter intressant, vänligen skicka din ansökan till ansvarig konsult, Anna Krüger.

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ansvarig rekryterare

anna.kruger@moveup.se
+46 (0)707-25 73 96

moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

bcf-vanforetag-logo-trans
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn