Uppdrag tillsatt

Nordisk försäljningschef

  • Handicare AB
  • Stockholm
  • Publicerad: 22 maj, 2019
  • Fulltid

I rollen som nordisk försäljningschef ansvarar du för försäljningen i Sverige, Norge och Danmark (affärsområde Patient Handling). Du planerar, leder och följer upp säljkårens arbete, samt ansvarar för våra största key accounts i de nordiska länderna.

I din arbetsuppgift ingår även att driva commercial excellence och säkerställa framdrift av vårt interna säljprogram XCEL.

Ditt ansvar täcker fyra olika avdelningar inom Handicare norden;

• Försäljning

• Anbud och säljsupport

• Kundtjänst

• Teknisk service

Rollen som nordisk försäljningschef innefattar ett personalansvar för cirka 20 medarbetare.

Exempel på övriga ansvarsområden:

• Prissättning vid anbud och upphandlingar i samråd med EVP Commercial Patient Handling.

• Följa upp försäljning månadsvis mot budget / föregående år och i förhållande till marknaden / konkurrenter.

• Ansvara för att kostnadsbudgeten efterföljs för alla avdelningar inom den nordiska säljchefens ansvarsområde.

• Bidra aktivt för att skapa ett gott samarbete med övriga avdelningar, exempelvis R&D samt Operations, för att säkerställa väl fungerande processer.

Erfarenhet och personlighet

         Gedigen säljerfarenhet inom medicinteknik och en förmåga att bygga starka affärsmässiga relationer.

•          Goda kunskaper om svensk och nordisk hälso- & sjukvårdsorganisation.

•          Vana vid budgetarbete och ekonomisk uppföljning.

•          Strukturerad och inspirerande ledare – dokumenterad ledarerfarenhet är ett krav.

•          Förändringsbenägen och handlings-/beslutskraftig.

•          Högskole-/Universitetsutbildning.

•          Förmåga att uttala sig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

•          Datavana i Microsoft Office, affärs- och CRM system.  

För att lyckas bra i denna roll krävs en god strategisk och analytisk förmåga. Men du har också viljan att ibland jobba mer operationellt t. ex i samverkan med säljare eller enskilt i viktigare kundmöten och på mässor/kongresser. Du är duktig på att skapa ett väl sammanhållet team och van vid att hantera- och själv leda i förändring.

Tjänsten är på heltid och baserad i Stockholm (Kista) men med frekvent resande.

Frågor och ansökan

För att ansöka skicka CV och personligt brev till Tom Bergqvist;  tom.bergqvist@moveup.se

Sista ansökningsdag är 6 augusti. Ansökningar hanteras löpande.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Tom Bergqvist via telefon 0733 – 87 27 22.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

barnsupporter-foretag-2019_marke

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn