Nu söker vi en Field Product Manager till vår kund Dräger. Detta är en ny roll där du kommer vara med och forma samt utveckla. Vi tror därför att du som person är självgående, driven och hittar gärna nya tillvägagångsätt.

Field Product Manager

  • Dräger
  • Stockholm, Göteborg, Malmö
  • Publicerad: 30 augusti, 2019
  • Fulltid

Nu söker vi en Field Product Manager till vår kund Dräger. Det här en ny roll där du kommer få vara med och forma, utveckla samt sätta din egen prägel på. Vi tror därför att du som person är självgående, driven och hittar gärna nya tillvägagångssätt.

I 130 år har Drägers produkter skyddat och räddat liv, med en enorm erfarenhet och 14 000 anställda världen över. Drägers motto ”Technology for Life” syftar till att deras tekniska produkter ska hålla en väldigt lång tid för att uppnå sina mål, rädda liv. Med produkter inom Anestesi, Neonatalvård, Monitorering, Ventilation och Workplace Infrastructure arbetar Dräger för att bidra till sjukvårdens fortsatta utveckling.

Om rollen
Som Field Product Manager kommer du att ansvara för marknadsföringsaktiviteter i Norden samt för försäljning i Sverige med en stor produktportfölj inom området Hospital Consumables and Accessories (HCA).
Du bör vara bekväm med att resa i tjänsten, eftersom kunder och möten kommer vara i Norden. Lämplig bostadsort är Stockholm, Göteborg eller Malmö där du enkelt kan ta dig till närliggande flygplats.
För att lyckas i rollen bör du vara organiserad och medveten om att förberedelser är nyckeln till framgång, vara kreativ med produktlanseringar, och tänka och planera både på kort och lång sikt.

Arbetsuppgifter:
– Planering och genomförande av marknadsaktiviteter i Norden
– Ansvara för produktportföljen samt P&L-ansvar med prissättning och produktlansering
– Uppsökande försäljning med planering och genomförande av kundbesök i Sverige
– Bygga och vårda långsiktiga kundrelationer
– Supportera vid upphandling
– Samarbeta med Key Account Managers och Product Managers i syfte att ge Drägers kunder den bästa lösningen.

Om dig
För att snabbt komma in i rollen och trivas ser vi att du har erfarenhet av försäljning inom MedTech, med dokumenterat goda resultat. Du är kommunikativ, innovativ och affärsorienterad med förmåga att se helheten. Vidare ser vi att du drivs av att bygga långsiktiga relationer och skapa förtroende i alla led. Du behärskar svenska och engelska språket väl och kan lätt uttrycka dig i tal och skrift.

Kvalifikationer:
– Minst en kandidatexamen inom hälsa, teknik, ekonomi eller annat relevant område
– Erfarenhet av försäljning inom sjukvårdsbranschen med dokumenterat goda säljresultat
– Meriterande om du jobbat med försäljning inom anestesi, akut- eller intensivvård
– God systemvana i Office-paketet, SAP (meriterande)
– Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
– God kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga långsiktiga relationer i olika led.

Ansökan
Låter det som en spännande tjänst för dig? Då är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev till ansvarig rekryteringskonsult Jelena Dogas på Jelena.dogas@moveup.se.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Jelena Dogas via Jelena.dogas@moveup.se eller på 070 815 02 50.

Vi ser framemot din ansökan!

”Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill.”

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ansvarig rekryterare

Jelena Dogas

jelena.dogas@moveup.se
+46 70 815 02 50

moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

barnsupporter-foretag-2019_marke

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn