Uppdrag tillsatt

Account Manager/Produktspecialist, Stockholm, Sverige

  • Mölnlycke
  • Stockholm
  • Publicerad: 6 juli, 2017
  • Fulltid

Mölnlycke Health Care är en världsledande tillverkare av engångsprodukter för operation och sårbehandling och leverantör av tjänster till sjukvården. Globalt är Mölnlycke Health Care ett av de mest respekterade varumärkena inom sjukvården. Vi är särskilt kända för vårt unika utbud av högkvalitativa produkter och patentskyddade tekniska lösningar som erbjuder högre livskvalitet för patienter och ger vårdpersonal effektivare metoder för att ge fler patienter bättre vård.

Vi är inne i ett expansivt läge med höga ambitioner för framtiden. Vill du vara med på denna spännande resa?

Vi söker en Account manager/Produktspecialist som har ett stort intresse för försäljning och utveckling av servicetjänster inom operation. Som Account Manager/Produktspecialist har du ett totalansvar för försäljningen inom ditt distrikt. Tjänsten innebär att säkerställa, utveckla och driva befintlig affär för det huvudsakliga produktområdet som marknadsförs under varumärket BARRIER och Mölnlycke kundanpassade set.

Målgruppen är främst operationssjuksköterskor, beställningsansvariga på operationsavdelningar och sterilcentraler, inköpare och annan personal som använder produkterna. Du kommer ingå i vårt svenska säljteam där övriga produktspecialister är placerade runt om i Sverige. Du har ditt kontor hemma men är främst ute hos kunder i ditt distrikt. Distriktet omfattar Stockholm men vissa resor inom/utanför Sverige kan förekomma. Huvudkontoret är placerat i Göteborg. Du rapporterar till Säljchef Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Finna och bearbeta nya kunder samt utveckla och behålla befintliga kunder i syfte att uppnå försäljningsmål och budget
  • Planera, genomföra samt utvärdera aktivitetsplan för distriktet
  • Vara med och planera inför samt delta på seminarier, mässor och utställningar
  • Genomföra tester och utvärderingar av produkter
  • Förbereda inför och vara delaktig under upphandlingar

Din bakgrund och profil

För att kunna trivas på jobbet måste du tycka om och klara av att arbeta självständigt och målinriktat. Du har ett starkt eget driv men är samtidigt en teamspelare. Din förmåga att skapa kontakt med nya människor och samtidigt bygga långvariga relationer är en given faktor för att lyckas. Ett starkt önskemål är att du har några års dokumenterad framgångsrik säljerfarenhet gärna inom området medicinteknik. Vi ser gärna att du är/har arbetat som sjuksköterska inom operationsverksamhet. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning då mycket av internutbildningen ges på engelska. Erfarenhet av att arbeta med CRM system och Office paketet samt iPad vana är ett stort plus. Körkort är ett krav. Placeringsort Stockholm.

Frågor och ansökan

För att ansöka skicka ditt CV och personligt brev till: linda.ac.andersson@molnlycke.com

Vid frågor gällande tjänsten; kontakta Tom Bergqvist, tom.bergqvist@molnlycke.com eller +46 733 87 27 22.

Sista ansökningsdag är 21 augusti.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

barnsupporter-foretag-2019_marke
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn