Account Manager – Wound Care

  • Mölnlycke Health Care AB
  • Västmanland/Örebro/Dalarna
  • Publicerad: 13 januari, 2020
  • Fulltid

Vill du känna en tillfredsställelse för vad du gör – på riktigt – varje dag? Om svaret är ja, då tänker du som oss. I vårt dagliga arbete skapar vi medicintekniska lösningar som ger människor en bättre livskvalitet. Vi gillar vad vi gör för det gör skillnad i människors liv – på riktigt.

Nu söker vi efter en team- och kundorienterad Account Manager Wound Care i området Västmanland, Örebro och Dalarna. Vi letar efter dig som vill hjälpa oss att utveckla och förbättra hälso- och sjukvården för personal och patienter!

I din roll som Account Manager kommer du att arbeta med försäljningen av våra lösningar och produkter som hjälper vården uppnå de bästa resultaten för patienter, personal och ekonomi. Du bör ha en god förståelse och kunskap om hälso- och sjukvårdsbranschens behov, motivation och tankesätt. De rätta lösningarna och produkterna påverkar resultatet.

Du kommer att arbeta med att bygga upp och upprätthålla affärsmässiga kundrelationer i din region. För att vara framgångsrik i rollen behöver ha god kommunikativ förmåga. Du kan balansera mellan att prata och lyssna för att möta kundens efterfrågan.

Tjänsten innefattar resor till kund inom hela din region.

Dina arbetsuppgifter

  • Försäljning av våra lösningar och produkter till kunder i regionen
  • Analysera konkurrentinformation och anbudsresultat som en input för att utveckla motargumentation och taktik.
  • Utveckla och upprätthålla effektiva partnerskap med inköpare, referensgrupper, ambassadörer och KOLs
  • Vara proaktiv med kunder och lösningsorienterad för att utveckla affärsmöjligheter
  • Ge expertråd till våra befintliga kunder och ständigt förvärv av nya kunder
  • Hantera kundinformation via CRM-system
  • Leda nya projekt och involvera kollegor inom teamet

Erfarenhet/kvalifikationer

  • Högskoleexamen – gärna sjuksköterska vilket dock inte är ett krav
  • Minst 3 – 4 års erfarenhet inom försäljning
  • Relevant erfarenhet eller kunskap om hälso-/sjukvård, helst inom medicinteknik
  • Högt utvecklad färdighet inom kommunikation och presentation
  • Vana av CRM-system
  • Engelska i tal

Utöver det behöver du även ett starkt driv, mycket energi och en envishet som får dig att fylla din kalender med besök, du måste själv driva din agenda. Viktigt är också din förmåga att interagera med grupper och individer på olika beslutnivåer.

Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan senast 29 januari till rekryteringskonsult Anna Krüger på Moveup Consulting AB.  Skicka CV och personligt brev till anna.kruger@moveup.se

För frågor kring rollen kan du kontakta Anna på telefon 0707 – 25 73 96 eller via e-post anna.kruger@moveup.se eller Tom Bergqvist på telefon 0733 – 87 27 22, tom.bergqvist@moveup.se

Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ansvarig rekryterare

anna.kruger@moveup.se
+46 (0)707-25 73 96

moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

barnsupporter-foretag-2019_marke

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn