Uppdrag tillsatt

Regional Manager – Göteborg

  • Knightec
  • Göteborg
  • Publicerad: 12 juni, 2017
  • Fulltid

Knightec AB är ett konsultföretag inom teknik och ledarskap specialiserat på utveckling av produkter, anläggningar och produktion. Företaget är framförallt verksamt inom Life Science, Fordon, Transport, Försvar, Energi, Förpackning och Industri. Vi är idag drygt 500 medarbetare fördelade på nio orter från Umeå i norr till Lund i söder, som jobbar utifrån affärsidén att öka kundernas och medarbetarnas konkurrenskraft.

Knightec logga

Knightec fortsätter att växa med framgång! Nu söker vi dig som vill leda vårt expansiva affärsområde Quality & Management i Göteborg i rollen som Regional Manager.

 Grunden till Knightec lades 2002. Tanken var att bygga ett konsultbolag som är bättre än alla andra, med en starkare kultur och ett långsiktigt fokus på det som skapar värde i ett konsultföretag – kunder och medarbetare. Den tanken förverkligar vi dagligen och fortsätter att utveckla tillsammans.

När människor med olika bakgrund och perspektiv jobbar tillsammans är vi övertygade om att förutsättningarna för teknisk utveckling är som störst. Därför tror vi att företag med ambitioner att utveckla innovativa lösningar har mycket att vinna på mångfald. Genom att låta människor från olika bakgrund arbeta i en miljö där mod, kreativitet och teknisk expertis paras ihop med kunskap om nytta och värde utvecklas inte bara tekniken utan också människorna bakom.

Ditt dagliga arbete

I ditt dagliga arbete kommer du vistas mycket hos våra kunder och bedriva tjänsteförsäljning parallellt med att du utvecklar ditt team genom coaching, rekrytering och kunskapsutbyte. Du ingår i affärsområdets ledningsgrupp och ansvarar för affärsområdets framdrift operativt och strategiskt.

Dina personliga egenskaper

Du är en handlingskraftig förebild och en viktig kulturbärare. Som Regional Manager ansvarar du för resultat, affärsutveckling, ledarskap och kundrelationer samt arbetar aktivt med strategiska satsningar i Göteborgsregionen inom affärsområdet Quality & Management. För att lyckas samarbetar du med kollegor i Göteborg och runt om i landet och framför allt med kompetenta och affärsmässiga kollegor inom kvalitet och projektledning, som gärna vill bli fler. Som ledare är du driftig och lyhörd och har lätt för att inspirera andra. Du ser affärsnyttan i tekniska utmaningar och förstår kundens strategiska frågor.

Din bakgrund och erfarenhet

  • Minst 5 års erfarenhet av tjänsteförsäljning och affärsutveckling, gärna inom kvalitet, projektledning eller närliggande områden.
  • Erfarenhet av lösningsförsäljning och ett starkt teknikintresse
  • Erfarenhet av att leda andra
  • Högskoleutbildning
  • God ekonomisk förståelse
  • Etablerat nätverk med affärskontakter i regionen

Hos Knightec är du med och påverkar din egen utveckling och dina möjligheter att utveckla affärsområdet är stora. Initialt kommer du genomgå ett introduktionsprogram och det finns möjlighet till individuell coaching. Utöver en utmanande och utvecklande tjänst erbjuder vi bl a förmåner som privat sjukvårdsförsäkring, pensionsavsättning, tjänstebil, löneväxling, friskvårdsbidrag och många roliga aktiviteter, tillsammans med familj, kunder eller kollegor.

Ansökan och frågor

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt till tom.bergqvist@moveup.se. Dock inte senare än 26 juni. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tom Bergqvist, Moveup Consulting AB 0733-87 27 22

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

bcf-vanforetag-logo-trans
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn