Konsult – Infrastruktur/Operations

  • WCOM AB
  • Göteborg
  • Publicerad: 11 oktober, 2019
  • Fulltid

WCOM har utvecklats mycket starkt de senaste åren, vad gäller antal anställda, omsättning, samlad kompetens och teknik. Vår styrka är allt från strategisk rådgivning, projektledning, utveckling och konsulttjänster till mindre anpassningar eller komplett skräddarsydda lösningar. Våra kunder växer och vi behöver bredda med ytterligare målfokuserade, nyfikna, nytänkande och både mindre- och mer erfarna personer. Vi särskiljer oss från andra konsultbolag genom att vi “är” hela eller delar av IT-avdelningen hos våra kunder och jobbar enbart med långsiktiga samarbeten och djup verksamhetskunskap. Idag är vi 20 anställda. Läs mer om oss på www.wcom.se

Har du ett brinnande intresse för IT och Teknik och tycker det är roligt att jobba med teknik som verkligen ligger i framkant? Vill du fortsätta utvecklas och jobba tillsammans med engagerade, kreativa och kompetenta kollegor? Då är du kanske personen som vi söker. På WCOM är utvecklingsmöjligheterna mycket goda. Här får du chansen att ur ett brett perspektiv prova på diverse roller såsom; projektledare, systemtekniker, supporttekniker och systemadministratör.

Konsult – infrastruktur/operations

Även om vi alltid värdesätter din praktiska kunskap och erfarenhet mer än din formella utbildning så finns det vissa saker som du måste behärska.

Kompetensområden:

  • Microsoft Operativsystem, klient och server.
  • Office365 och Azure
  • Övervakning, systemtest & support
  • Felsökning av hårdvara, mjukvara, nätverk och servrar
  • Konfiguration av Ciscoutrustning
  • Dokumentation, övervakning, underhåll och backup

Personlighet:

  • Du är metodisk och noggrann och tänker hellre en eller två gånger innan du går vidare
  • Självgående men gillar också att vara en del av ett team
  • Förstår vikten av att verkligen engagera dig i kunden
  • Gillar att utvecklas i jobbet och triggas av att jobba med teknik i framkant

Som person har du en intuitiv förmåga att identifiera och lösa problem. Du är också duktig på att identifiera processer som kan förbättras och automatiseras. Vi söker dig som är engagerad, strukturerad och stresstålig och som verkligen drivs av att metodiskt lösa kundens problem. Du måste trivas i en roll med mycket kundkontakt.

Jobbet bedrivs från vårt moderna centralt belägna kontor i PEAB-Huset vid Södra Liseberg, nära utfartsleder för pendling och spårvagnen går precis utanför.

Hos oss finns det plats för både seniora och mindre erfarna konsulter. Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Moveup Consulting AB. Mer information om företaget och tjänsten får du av Katarina Wanderydz eller Tom Bergqvist enligt nedan. Det är också till någon av dem som du skickar din intresseanmälan med CV och ett personligt brev.

katarina.wanderydz@moveup.se eller tom.bergqvist@moveup.se

Det går också bra att ringa till Tom på telefon 0733 – 87 27 22

Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ansvarig rekryterare

Tom Bergqvist

Tom Bergqvist

tom.bergqvist@moveup.se
+46 (0)733-87 27 22

moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

barnsupporter-foretag-2019_marke

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn