Uppdrag tillsatt

IT Support Specialist

  • Mölnlycke
  • Göteborg
  • Publicerad: 16 oktober, 2017
  • Fulltid

Mölnlycke Health Care är en världsledande tillverkare av engångsprodukter för operation och sårbehandling och leverantör av tjänster till sjukvården. Globalt är Mölnlycke Health Care ett av de mest respekterade varumärkena inom sjukvården. Vi är särskilt kända för vårt unika utbud av högkvalitativa produkter och patentskyddade tekniska lösningar som erbjuder högre livskvalitet för patienter och ger vårdpersonal effektivare metoder för att ge fler patienter bättre vård.

Vi är inne i ett expansivt läge med höga ambitioner för framtiden. Vill du vara med på denna spännande resa?

 

Vi söker nu till vårt nordiska huvudkontor (beläget i Gamlestaden, Göteborg) en IT Support Specialist – region North.

Ditt ansvar blir att säkerställa att våra + 120 st. användare i Norden har ett väl fungerande IT-stöd vad avser såväl hård- som mjukvara. Merparten av dem du supportar jobbar utanför huvudkontoret antingen från något av våra lokalkontor runtom i Norden eller fältbaserat med hemmakontor som bas.

Med ett service- och lösningsorienterat förhållningssätt tillhandahåller du first-line support och träning/utbildning av användare. Ditt ansvar innefattar också att säkerställa en effektiv lifecycle management genom inköp och avrop mot avtal (datorer, mobiltelefoni, iPads etc.). En viktig uppgift är också att säkerställa en effektiv och positiv introduktion för nyanställda vad avser allt som rör IT.

I rollen som IT Support Specialist kommer du också självständigt att leda olika typer av IT-projekt, både lokalt, på Norden-nivå och i samverkan med vår globala IT-organisation. Det är därför av stor vikt att du är duktig på att bygga och upprätthålla ett professionellt nätverk både internt och externt med våra partners.

Din bakgrund och profil

  • Några års erfarenhet av liknande IT-Support roll (+ 3 års erfarenhet är önskvärt).
  • Högskoleutbildning med IT-inriktning är ett plus men inget absolut krav.
  • Dokumenterad erfarenhet av IT på ett bredare plan (hårdvara, mjukvara, telefoni etc.).
  • Pedagogisk förmåga – förmåga att förklara, guida och överföra IT-relaterad kunskap i
  • God engelska i såväl tal som skrift.

För att trivas och vara framgångsrik i denna roll så måste du vara mycket service- och kundorienterad samt du har en god problemlösningsförmåga. Vissa resor till våra nordiska och baltiska lokalkontor förekommer även om merparten av ditt jobb hanteras från vårt huvudkontor.

Frågor och ansökan

För att ansöka skicka ditt CV och personligt brev till: linda.ac.andersson@molnlycke.com

Vid frågor gällande tjänsten; kontakta Tom Bergqvist, tom.bergqvist@molnlycke.com eller +46 733 87 27 22

Välkommen med din ansökan, senast den 13 november.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
moveup-bw@2x

Göteborg: Ullevigatan 19, Tel: 031 - 775 55 90
Stockholm: Saltmätargatan 8, Tel: 08 - 661 73 90
Cookies
Integritetspolicy

bcf-vanforetag-logo-trans
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn